To travel is the most wonderful thing...

2011-10-11, 20:21:12 / Kategori: Allmänt
I år har jag varit i:
Egypten(Cairo)
Sudan(Khartoum)
London(x2)
Förra året: Paris & Holland(Amsterdam x2)
Just nu vill jag åka till: Dubai, Thailand, Singapore och Marocko

The World is a book, and those who do not travel read only one page.//Källa
Jag tror verkligen att detta citat stämmer in på verkligeheten. Om du inte reser och tar del av andra kulturer kommer du fastna i ett nät av ovetskap om vad som händer runtomkring dig och allt det du kunde upplevt kommer bli som bortblåst.
När jag reser facineras jag av den stora skillnade mellan de sociala umgänget. Fransmännen som babblar på i sitt eget språk men som samtidigt är mycket hjälpsamma, Holländarna som är väldigt tysta av sig och Egyptierna som jämt och ständigt skriker åt varandra när det är 2 meter imellan dem.
Ja, jag älskar verkligen att resa!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlنgget hنr:

Kom ihهg mig?